E-imza Bilgilendirme

*** Bu sayfada yer alan ekran görüntüleri ve diğer bilgilerde Kamu Sertifikasyon Merkezi bilgilendirme kanallarından yararlanılmıştır.

2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi gereği kamu kurumları e-imzalarını TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezinden temin etmelidir.  Genelge gereği kurumumuz tarafından e-imzalar TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezinden temin edilmektedir. Kamu Sertifikasyon Merkezi kamu çalışanlarının e-imza başvurularını bağlı bulundukları kamu kurumu aracılığı ile almakta,  kişisel başvuru kabul etmemektedir. Bu sebeple, kurumumuzda e-imza başvuruları Kurum Yetkilisi olarak belirlenen kişilerin imzası ile Kamu Sertifikasyon Merkezine iletilmektedir.

 

1- İlk Defa Başvuru Yapılacak E-imza Başvuruları Hakkında

 

Kurumumuzda e-imzalar Kamu Sertifikasyon Merkezi (KamuSM)’den alınmaktadır. Kurumumuz politikası gereği e-imzalar aşağıdaki tabloda belirtilen idari görevlere sahip personellere Kurum tarafından ücretsiz olarak temin edilmektedir.

 

Akademik

İdari

Rektör

Genel Sekreter

Rektör Yardımcısı

Genel Sekreter Yardımcısı

Dekan

Daire Başkanı

Dekan Yardımcısı

Hukuk Müşaviri

Koordinatör

Fakülte Sekreteri

Koordinatör Yardımcısı

Hastane Başmüdürü

Merkez Müdürü

Hastane Müdürü

Merkez Müdürü Yardımcısı

Hastane Müdür Yardımcısı

Bölüm Başkanı

İç Denetçi

Bölüm Başkan Yardımcısı

Kep Genel Evrak Sorumluları

Anabilim Dalı Başkanı

Avukat

* Yukarıdaki maddelerde belirtilen idari göreve sahip kişilerin düzenli olarak vekaletlerini bıraktıkları kişi adına e-imza talebinin Bilgi İşlem Daire Başkanlığına yazılı olarak iletilmesi.

TÜBİTAK Proje Başvurusunda bulunmak isteyen akademik personeller

 

 



Tablo 1- E-imza Temin Edilecek Kişiler/Görevler

 

TÜBİTAK Proje Başvurusunda bulunmak isteyen akademik personellerin 19/11/2019 tarihli E.64796  sayılı Tübitak projeleri için e-imza başvuruları hk. Konulu evrak içeriğinde bildirilmiş olan;

- Başvuru yapılacak program adının belirlenmiş olup olmadığı

- Başvuru yapılacak programın e-imza ile onaylama gerektirip gerektirmediği

- Başvuru yapılan projede üniversitemiz adına yer alıp almadığı

- Planlanan projenin başlığının olup olmadığı

- Fiili olarak üniversitemiz personeli olup olmadığı (35. madde kapsamında görevlendirilmiş olmaması vb. ) kriterlerinin tamamını sağlıyor olduğundan emin olunan personeller adına, birimleri tarafından e-imza başvuru talepleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığına üst yazı ile iletilmelidir.

 

Yukarıdaki tabloda belirtilen idari görevlere sahip olmadığı halde e-imza temin etmek isteyen personeller, farklı e-imza üretici firmaları tarafından bireysel başvuru ve ödeme yaparak e-imza temin edebilirler eğer Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından e-imza almak isterlerse ücretini Kamusm.gov.tr adresinde belirtilen ödeme merkezlerinden yapmalı ardından,  ıslak imzalı başvuru formlarını Bilgi işlem Daire Başkanlığına iletmelidirler.

 

İlk başvuru işlem türleri;

·         Islak İmzalı Başvuru

·         E-Onay ile Başvuru

 

2- Yenileme Başvuruları Hakkında

 

Yeni sertifika, en erken kişinin aynı kurumdan aldığı önceki sertifikasının geçerlilik süresinin dolmasına 2 ay kala üretilebilir ve önceki sertifikanın süresi dolmadan kullanıma açılmaz. Yani yeni üretilen sertifikanın başlangıç tarihi önceki sertifikanın geçerlilik bitim tarihi ile aynı olacak şekilde üretilir.

 

Yenileme zamanı yaklaşan Tablo 1'de belirtilen kurum tarafından e-imza alınabilmesi için gerekli koşullarına sahip kişilerin, e-imzalarının yenilenebilmesi için Kurum Yetkilisi tarafından e-imza yenileme ön başvurusu otomatik olarak yapılmaktadır. E-imza yenileme ön başvurusunun yapılmasının ardından e-imzası yenilecek kişinin kurumsal mail adresine Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından gelecek mailde yer alan başvuru formunu e-imzalı, e-onaylı yada ıslak imzalı başvurusunu tamamlaması gerekmektedir. Islak imzalı yöntemde başvuru formunun çıktısını alınıp ıslak imza ile imzalayarak Kurum Yetkilisine (Bilgi İşlem Daire Başkanlığına) ulaştırması gerekmektedir. Islak imzalı başvuru formları Kurum Yetkilisi tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezine üst yazı ile iletilmektedir. Yapılan e-imza başvurusuna istinaden Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından kişinin yeni e-imza sertifikası (sim kart) üretilerek başvuru formunu dolduran kişilerin formda belirttiği adreslerine kurye aracılığı ile gönderilmektedir.

 

Yeni e-imza sertifikanız üretilip size ulaştığında yeni sertifikanızın geçerlilik tarihi ve saatinin başladığı andan itibaren eski sertifika sim kartınızı kart okuyucunuzdan çıkarıp, yeni sertifika sim kartını kart okuyucuya takıp ardından yeni sertifikanız için geçerlik e-imza şifrenizi Kamu Sertifikasyon merkezi web sayfasından edinmeniz gerekmektedir. Şayet eski e-imza sertifika şifresi 3 defa girilirse yeni sertifika kilitlenecektir, bu durumda Kamu Sertifikasyon Merkezi web sayfasından Kilit Çözme İşlem adımlarının uygulanması gerekecektir.

 

Yenileme işlemleri için başvuru türleri ;

- Islak İmzalı Başvuru (Başvurunuz Kurum Yetkilisi aracılığı ile üst yazı yazılarak kargoya verilerek Kamu Sertifikasyon Merkezine gönderilir.)

- E-imzalı Başvuru (Başvurunuz sistemden direk Kamu Sertifikasyon Merkezine ulaşır.)

- E-Onay ile Başvuru (Başvurunuz sistemden direk Kamu Sertifikasyon Merkezine ulaşır.)

yöntemlerinden herhangi birini kullanabilirsiniz. E-imza sertifika geçerlilik süreniz bitmişse veya e-imza işlemi esnasında teknik bir problem yaşıyorsanız yenileme başvurunuzu ıslak imzalı olarak ya da e-onay ile gerçekleştirebilirsiniz.

 

 

3- E-imza Başvuru Adımları

 

Başvuruyu gerçekleştirmek için gereken başvuru formu erişim parolanız e-posta ile Kamu SM tarafından, kurum yetkilisinin bildirdiği kişilerin kurumsal mail adreslerine, gönderilir. Bu e-postada erişim için gereken bilgiler yer alır.

 

 

 

Şekil 1. Kamu Sertifikasyon Merkezinden gelen E-imza Başvuru Formu Erişim parolası ve linki içeren mail.

 

Gelen e-postada yer alan, Kullanıcı Girişi ( https://basvuru.kamusm.gov.tr ) bağlantısına tıklayarak başvuru sayfasına gidilir. Resimdeki yazı, Kimlik numarası (T.C. Kimlik Numarası ya da Pasaport Numarası) ve e-posta ile ulaştırılan başvuru formu erişim parolası ile giriş yapılır.

 

 

 

Şekil 2.  Kamu Sertifikasyon Merkezi E-imza Başvuru Formu Erişim ekranı.

 

Kullanıcı girişi başarılı bir şekilde yapıldığında "Sipariş Formu Seçimi" ekranı gelir. Gelen listede ilk defa Nitelikli Elektronik Sertifika başvurusunda bulunacaksanız Yeni Başvuru linkine tıklanır. Eğer daha önce formu doldurduysanız ve güncelleme yapmak istiyorsanız "Önceki Başvuru" linkine tıklanır.


 

Şekil 3.  Kamu Sertifikasyon Merkezi E-imza Başvuru Formu Erişim Ekranı.

 

Başvuru formunda ekrana gelen kişiye özel bilgiler, kurum yetkilisi tarafından Kamu SM'ye bildirilmiş olan bilgilerdir. Formu doldurduktan sonra formu onaylamak için sonundaki Formu Onayla düğmesine basılır.

 

Başvuru işlemine devam edebilmek için belirtmiş olduğunuz cep telefonuna, SMS Onay Kodu gönderilir. Gönderilen bu kodu açılan sayfadaki kutuya yazıp Gönder butonuna basılır. SMS Onay Kodu cep telefonunuza ücretsiz olarak gönderilir.

 

 

Şekil 4.  Kamu Sertifikasyon Merkezi E-imza Başvuru Formu Cep Telefonuna sms onay mesajı gönderme Ekranı.

 

 

 

Şekil 5.  Kamu Sertifikasyon Merkezi E-imza Başvuru Formu Erişim sms onay ekranı.

 

 

3.        3.1- Islak İmzalı Başvuru Adımları

 

Başvuru Formu ile Sertifika Taahhütnamesini hangi yöntemle imzalamak istediğiniz seçileceği ekranda geçerli bir Nitelikli Elektronik Setifikası olmayan ilk defa e-imzaya başvuran yada e-imza işleminde problem yaşayan kullanıcılar İmzalama yöntemi olarak Islak İmzalı Başvuru Arayüzü'nü yada e-onaylı başvuruyu seçmelidir.